dimecres, 29 d’abril del 2009

Barrejat de finals d'abril


Per fi! Per fi podem dur pantalos curts!

Com sempre us informem:

- entrevista pendent per a Rober, Diego i Adrià.
- acabant reportatges
- pasat per fi el sambori de la guanyadora


I res que ara sí, només falta un dia per al pontet... Estaria be que ens llegireu un poquet més i ens ficareu comentaris per poder millorar... Si no sabem opinions dels lectors no avancem.

Notícia! Hui es el dia (creguem que global) contra el soroll. No se si servirà de molt...

Altra notícia no tan bona...


La primera víctima mortal a causa de la gripe porcina en Estados Unidos, es un bebé mexicano de 23 meses que murió en un hospital de Houston, informaron hoy las autoridades.
Kathy Barton, portavoz del Departamento de Salud y Servicios Humanos de Texas, ha dicho a la televisión local que el niño había enfermado en la localidad de Brownsville, fronteriza con México, y fue llevado a un hospital de Houston.
El director interino de los Centros de Control y Prevención de Enfermedades, Richard Besser, ha confirmado la muerte esta misma mañana.
Hasta ahora se han confirmado casos de contagio de gripe porcina en humanos en México, España, Estados Unidos, Canadá, Israel, el Reino Unido, Alemania, Costa Rica y Nueva Zelanda.

dimecres, 22 d’abril del 2009

Bodes i comunions


Holaaa com sempre amb presa us informem.


ejem tenim un petit article sobre la fira del llibre, un altre del sambori ( ens repetim molt?), estem donant els últims retocs a les entrevistes del PAS, una notícia sobre titulars absurds, i en projecte encara, un article del freestyle.


Ànims que la setmana que ve és el dia del treballador, més vacances! (Curtetes...) però això només és el descans perquè prompte vindran les comunions, les bodes i la ç+`py2iuwiy perquè per desgràcia (per a alguns) fa bon temps...






dimecres, 1 d’abril del 2009

La hora del planeta


A OSCURAS
El grupo de ecologistas World Wide Fund ha promovido un clic apagador a escala planetaria.
Querían, en concreto que el próximo 28 de marzo, sábado a las 20:30, hora peninsular, que ese clic se convirtiera durante una hora en una demostración. Es una petición a los políticos para que actúen.
La campaña se llama “Hora de la Tierra”, ha superado con creces su objetivo inicial de involucrar a mil ciudades de 80 países

Pero la campaña no buscaba tanto ahorrar electricidad durante una hora determinada como hacen pensar sobre la forma de vida actual y sobre los hábitos de consumo de energía

Anteriores apagones

Hubo un anterior apagón 2007 en Australia. Fue seguido por 2,2 millones de hogares y empresas.
En España hay precedentes de apagones, no de una hora sino de cinco minutos. En noviembre del mismo año se repitió la convocatoria pero apenas se notó su efecto.

Reflexión sobre los hábitos de consumo


El efecto invernadero crece mucho más rápido de lo esperado, y los efectos del calentamiento también readelantan provisiones. El IPCC calculaba que hacia el año 2040 el Ártico seria navegable por el deshielo, pero imágenes de satélite de este año muestran ya, por primera vez, como la capa helada desintegra en islas.
Algunas personas opinan que está bien esta forma de actuar, no se trata de solo de apagar las luces es que reflexionemos sobre sus consecuencias
Pero que no será muy eficaz como medio de ahorrar, especial mente por que el resto de horas del día no solemos actuar de forma coherente

Más de 4.000 ciudades de 80 paises se sumaron a la hora del planeta. En España 200 ciudades apagaron las luces y edificios emblemáticos como la Sagrada Familia en Barcelona, la Giralda y la Torre de Oro en Sevilla, el Palau de Música en valencia…….
Esta iniciativa empezó a las 06:45 a.m. en las islas Chatman (Nueva Zelanda)y culminó en Hawai, después de haber pasado por 25 países.
También se apagaron la torre Eiffel en Paris, el Cristo Redentor en Brasil, las Pirámides de Gizeh en Egipto...

Brishith Falcón 1º ESO E

Vacances de Pasqua


Després de 31 dies, amb diferents moments i emocions, ens espera un nou mes, i amb ell la primavera, i tots els seus colors. També ens esperen unes llargues Pasqües. Alguns les aprofitaran per anarse'n de viatge... o qualsevol cosa més enllà de menjar-se una Mona de xocolate.


Per a fer alguna cosa nova, i aprofitant aquesta ocasió, anem a contar-vos les nostres festes:


-Jo, en Pasqua me'n aniré a una casa rural, dins d'un poble de Jaén, amb els meus tios i ma mare, ja que allí la Setmana Santa és espectacular. (Enrique Giménez)


-Jo, en Pasqua tinc pensat anarme'n a una exposició amb Cris a l'IVAM, i també aniré al Palau a veure un concert d'un violoncellista. Pot ser me'n vaja a Barcelona un fi de Setmana amb la meua germana, el que és segur es que no vaig a menjar ni una Mona en totes les festes. (Cristina Nadal)


-Jo, en Pasqua me'n aniré a passar uns dies amb els meus tios a València. No faré res de l'altre món, menjar-me la mona, i eixir amb els amics. (Brishith Falcón)


-Jo, en Pasqua me'n aniré a Toledo quatre dies, descansaré, quedaré amb els meus ex-companys de la facultat, i sempre tindré feina que fer. (Vicent Marqués)